Tuesday, February 23, 2010

Väldig vila

Varit mest inomhus sedan fredag,feber runt 38c lördag och söndag med tillhörande trötthet har gjort att soffa och ryggläge känts helt rätt. Idag verkar förkylningen nästan helt klingat av,så därför har jag kapat Isp för 4:e och sista gången samt bytt till kortare styrstam på tempotrainern inför ett tänkt lugnt startup ikväll på kanske 1 timme tretti..

Man softar ner sig rätt gott om man får vilat rejält ,den där träningspundaren liksom bleknar bort och fram kommer den lönnfeta gamla ölpimplaren med blöja som hermetiskt sitter framför datorn hela dagen, med avbrott för att plocka sött ur skåp och kyl.



Kikade igenom träningsdagboken förut och sista passet var 14/2... 50 min gym (5-6rep pass, förkylning på G på riktigt?)står det med slarvig skrivstil..

Januari innehöll 40 tim blandad träning,det är kvantitet framför kvalitet i mångt och mycket så därför ska jag försöka boka in ett besök på Activitus eller nåt liknande nästa vecka.

Nu väntar man på att snön som ligger rekorddjup och landskapsförändrande skall börja smälta bort,det enda jag kan säga om det är att det kan ta tid,men tid är det enda man äger om man lever i nuet och det kanske är en viss frihet i sig..





Nu ska jag göra några sådana här gubbövningar...



Sedan ska jag halta in på toaletten och tömma kroppen på skit,efter det går vi ut i den härliga blå himmel dagen och tömmer själen på skräp..

3 comments:

Johan Mölleborn said...

Du borde göra en träningsvideo. Lite som D-Flex.
/J

Anonymous said...

Jag har en träningsvideo på gång,ska bara redigera och klippa och sen filma...

/Veto

Tobbe Arnesson said...

Intressant övning, måste testa. :D

Powered By Blogger