Friday, February 26, 2010

Fet men följsam

Ställde mig på vågen igår för första gången på 2 veckor....
Höll på att ramla baklänges när siffrorna visade + 3 kg .
Nu är ju inte jag typen som börjar lipa så ögonskuggan rinner ner över kinderna pga av det,styrketräning och nästan 2 veckor mer eller mindre träningsfrånvaro gör väl sitt till ökningen.

Det går fort att gå upp och fort att gå ner om man håller sig inom en 5 kilos ram...

4-5 distanspass,ingen öl,20 rejält plågande piskrapp över fasta håriga rövkinder med en gammal rostig kedja innan läggdags och lite mer fett och mindre sockermat borde göra susen i stjärtmusen.

Igår körde jag mig yr och trasig på trainern "på riktigt" sen förkylningen..
En tjuga och två fyror(3.30min)och fyra tvåor...

Idag körde jag mig knäpp och svettig på gymmet med 12-20 repetitioners set.

+ 3 timmars blir det kanske imorgon,i slask och förhoppningsvis plusgrader.
Lätt och snabbt trampande på platten och tungt och långsamt pedalerande uppför alla små backar här omkring som det brukar bli.

Jag tänker gå in i väggen,bonka in mig i en dimma,flyta bort i ett töcken,somna i ett dike,inte hitta hem,bli kall och sen varm,visa någon oskyldig mitt långa krokiga finger,få ryggskott,knäblödning,analskav och Rohypnol känsla i en atmosfäriskt korrekt lagd sagovärld.

3 comments:

Johan Mölleborn said...

Festligt det där med vikten. Man kan gå upp 3-4 kilo på en vecka om man slappnar av.

Hård och plågsam träning är oftast receptet. Kör hårt!
/J

Nypan said...

Hellre fet och följsam än tunn och stel. Det är väl lättare att lätta, än att bli följsam :-)
Själv ska jag försöka mig på att bli lättare. Följsam är jag så det svänger om det. Mjuk i både kropp och snopp. Slapp i både hull och fishål.

vito said...

jepp...hårdkörning så ämnesomsättningen går på högvarv dygnet runt.

Tight bak och hård fram..Nypan .)

Powered By Blogger