Friday, February 19, 2010

Insnöad och sänkt



Igår efter att ha jobbat 4 timmar sedan 05.00 tog jag på mig mesen och gick hem.
Det har legat förkylning i kroppen från och till nu i 2 veckor och igår blommade den äntligen ut i en flod av snor ur tungt huvud.
Idag mår jag något sämre,så imorgon är jag väl döende...

Sanslöst väder också,man är väl i stort sett fast här ute på bygden snart.Jag lyckades precis sladdande och vilt spinnande manövrera bilen upp till huset förut ,efter att ha kört min flicka till taxijobbet..Hon borde förresten ha en intressant kväll/natt ute på vägarna :/

Surt att ligga inne och det är surt att inte få hoppa upp på trainer-apparaten.
Nu är det iofs inget som stoppar mig från ett TT på tunga växlar ,förutom den där lilla biten av förnuft jag trots allt besitter.

Skall titta på filmen Brotherhood of war om en stund,ska bara kolla in lite mer tuffa aero hjälmar först, medan Butthole Surfers sjunger om Detachable penis..




6 comments:

Johan Mölleborn said...

Girohjälmen var snyggast av dem. Jag har en sån i titangrått. Men än så länge saknar jag tempocykel..

Hur länge ska det snöa?!!!! Tur att jag gillar att köra trainer. Annars hade jag fått panik.
/J

vito said...

Lutar åt Giro,annars kanske jag bygger en egen i wellpapp.
Du får helt enkelt kinesköpa en du också,nu finns det ju en uppsjö snajsigare temporamar i rätt storlek på ibaj.

Det känns ju rätt långt till våren om man tittar ut..

/vito

Nypan said...

Girohjälmen är snyggast. Det är hjälmar för bra exemplar av den maskulina arten.
( Jag har en Giro tempohjälm )
För övrigt är det konstigt att inte Mollebjörn har en tempohoj. Både du och jag har ju det Vito. Varför har han inte det?
Krya på dig i snorsäsongen.

Johan Mölleborn said...

Jag har letat temporamar men de flesta är 54:or. Jag behöver en 50 eller 52.
Vi får se, det vore ju mulligt...

vito said...

Jag tycker mollebjörn borde skämmas över det faktum att han inte har en aerodynamisk ram som du o jag nypan..rätt dålig stil faktiskt.

http://cgi.ebay.com/Xpace-12k-Carbon-Weave-Time-Trial-Frame-fork-seatpost_W0QQitemZ290403810776QQcmdZViewItemQQptZUK_sportsleisure_cycling_bikeparts_SR?hash=item439d6a7dd8

Tobbe Arnesson said...

Krya på dig!

Powered By Blogger