Saturday, February 27, 2010

En bra dag i sadeln

Jag är en ensamcyklare,cyklar nog 95% under ett år i mitt eget fantastiska sällskap.
Finns inte direkt några cyklare här omkring nu iaf.Det känns dock oftast rätt skönt att få den där tiden ensam för tankar och funderingar medan dubbdäcken knastrar mot asfalten .

Funderar på att gå med i Mölndals Ck,en stor klubb med organiserade träningar,men vi får la se...

Happymtb med Leo i spetsen drar väl igång sina landsvägsturer när snön är borta och dom brukar vara trevliga och tuffa,så det ser jag fram emot.

3 timmar femton idag på 2 snickers och 1 liter vatten,väggen var långt borta trots att jag försökte hitta den genom full fart första timmen.

3+ och så lyckades man klä sig precis lagom varmt också och inget vatten kom ifrån ovan utan allt kom underifrån... en bra dag på den rostiga cyclocrossen alltså :)


Nu ska jag fundera en stund på dom här innan jag och Sandra drar ner till Göteborg och hittar på nåt mysigt.




och Aero disc covers



Versatile vito

2 comments:

Johan Mölleborn said...

Undra hur mycket skillnad såna täckskivor verkligen gör på ett par högprofilare? Om man kör med 80 mm-fälg innan alltså.
/J

vito said...

Jag gissar på mellan 3-5 watt,kanske mer om vinden pissar snett bakifrån.

Alltså, vind snett framifrån till rakt in sidled..Aeromuff av.


Vind framifrån och bakifrån och snett bakifrån aeromuff på.

Längre har jag inte tänkt än .)

Powered By Blogger