Friday, January 20, 2012

Ordinärt 20x2 och PT watt och Tacx watt

Har limmat på ett Vittoria Rally på PT hjulet,träningsdäck med diamant mönster som jag tänkte blir fint att ha under senvinter/vår.
I trainern tjuter det mest olyckligt,men tjutet är mentalt hanterbart som vi säger här ute i Kareby bushen.

30 min uppvärmning med pill på klocka och pill på annat gottigt och jag är ju i mångt och mycket en jävla noob .
Och sen en första 20:a och den gick tungt fast på lätta växlar..liksom.
30-40 watt skillnad på apparaterna ,där Tacxen visade för mycket..naturligtvis :).
Gjorde några försök till spurt i mellanvilan och fick slir på ekipaget så jag höll på att framstupa sidoläga mig.
Hoppa av graciöst som en flodhäst på GHB och drog rullen tightare mot däcket.

Så...
Den sista lågkadens tjugan visade ta mig fasiken på nästan exakta siffror bägge apparaturerna mellan.

Men jag lär ju inte köra 20 min på 385 Ptw . ),och det är väl egentligen skitsamma.


No comments:

Powered By Blogger