Sunday, June 19, 2011

7.12 för Cct. .

I fint väder och bra vindar runt sjön igår..
Den belgiska flöt på ok om än inte perfekt.
För min del låg jag och cirkulera där framme i 20 mil eller om det var 17?
Sen kom den stora bonken med huvudvärk, illamående och kramp.
Lite konstigt för jag låg på lagoma 70% medelpuls. .
Troligen vätskebrist eller klenismiss eller gnällpiss.
Sista 2 tim ville jag aldrig mer cykla och som vanligt tickade km långsamt när man vill sova stadiet dyker in.
Jag släppte klungan när det var 15 km kvar,vinglade för mycket för att ligga där i klungan och suga...
Blir det mer långcykling nästa år får det bli med mer distanspass i ryggen där jag även får ha 2l vatten (på inte i)eftersom jag är en svettig jävel.

Helgens enda bild...


På cyklarna in till Motala för mat och några bira.
Ah just det..min tid blev 7.18.
Starkt kört alla och sen fanns ju som alltid det där tiotalet som är lite extra involverade i den fina tiden.

Imorgon blir det Abisko och ingen cykel på minst 10 dagar.

,

3 comments:

Johan Mölleborn said...

Starkt kört igår. Vissa partier var verkligen härliga. Att susa fram i 50 blås på lagom ansträngning, det är häftigt. Jag hade gärna hjälpt till mer på slutet men mina ben ville nåt annat.
Nästa år?...
/J

Vito said...

Nästa år kör vi RAAM .)
Jag kände mig duktig i nästan 20 mil,sen kände jag mig överflödig och som +85 kg bajs...men helt klart är det en häftig resa :)

Tobbe Arnesson said...

Ha det så härligt i fjällen!

Powered By Blogger