Wednesday, November 10, 2010

Avgiftning fas 1

Lyckades sluta snusa för 3 år sedan och höll upp ett helt år.
Tyvärr föll jag tillbaka i det trygga behovet efter en mental och kroppslig kollaps.
Häromdagen fick jag ett infall att sluta med nikotinet omgående(hade annars planer på ett nyårslöfte).
Eftersom jag är en storsnusare med ett rejält uppsnusat hål under höger sida av överläppen(jag får nästan in 1/3 dels dosa där till min tandläkares förskräckelse)så blev abstinensen ganska elak efter 12 tim.
Darrig och svettig och omtöcknad köpte jag mig en dosa Grov och tryckte upp en feting och fick genast en elektrisk orgasm igenom varenda nervcell.

Nu har jag bestämt mig för att gå den långa vägen och minska intaget succesivt för att kunna sluta helt 1 dec.

När jag väl slutat måste jag inse att det antagligen räcker med en liten prilla för att åka dit igen.

Absolutism och ickenikotistiskt beroende lagom till en 40 års kris .

Well fuck me baby :)

Igår blev det förövrigt ett snabbpass på gymmet emellan paketutkörningarna.
35 min intensivt benpass på Sportlife ,mest som anpassning inför kommande pass.

Styrketräning i kombination med löpning tror jag stenhårt på för oss gubbcyklister.

Bygga och slimma...liksom .)

2 comments:

Johan Mölleborn said...

Du får köra intervaller tills du tappar nikotinsuget.
Kör så det ryker!

Tobbe Arnesson said...

I'll fuck det där hålet du har under läppen. Graor!

Lycka till med slutandet!

Powered By Blogger