Wednesday, June 23, 2010

Formtoppa

Jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte riktigt vet hur jag ska få igång kroppen till veteran sm.
Man är som vanligt för sent ute för att formtoppa.

Mitt fantastiskt enkla upplägg såg/ser i alla fall ut så här 3 veckor innan start på Tempot ..

3 ggr 1 tim löpning med backintervaller på 1-1.30 min.
3 ggr gym ben och bål 15-20 rep och 8-10 rep och sista gången tunga 5-6 rep
3 st 40 min TT
3 st 20x2 TT
3 st 8x5 intervaller
3 st Vo2 4X4
3 st distanspass

"three is a magic number"

Hoppas kunna trimma tempohojen också, med ebayköp på fyllan som blev nästan lyckat.



Nytt Grammo Viper 88 framhjul för 2300 kr med frakt känns ok,tyvärr meddelade den Tyska säljaren att han inte kan skicka förrän nu på fredag, och jag drar ju upp till Ljusdal på Onsdag...Kanske hinner få det ,kanske får cykla med 42mm spinergy på fredagen 2 Juli...och tänk vilken skillnad 4,6 cm mer fälg måste göra.
Säkert flera minuter per kilometer.

2 comments:

Tobbe Arnesson said...

Speciellt vid hård sidvind blir det stor skillnad - har jag hört. ;)

Vito said...

Ja det är sant Tobbe.
Hinner inte hjulet komma fram vill jag ha elak sidovind på fredagens gubbtempo :)

Powered By Blogger