Tuesday, April 27, 2010

Speedad

För lite sömn sista dagarna och 3 dagar cykling i rad på olika intensitetsnivåer gör att jag nu är uppspeedad till max.
Balans på den tunna tråden mellan uppbyggnad och rasering är akrobatiken man leker.

17 mil på lördagen med happyfräser blev årets längsta pass och jag var pigg nästan hela vägen hem,snittpulsen blev 138 och det är lågt och bra i det gänget.
Blev tillrättavisad några gånger i den belgiska formationen,gasade lite för hårt så det blev luckor.
Jag tror det är vid ledskiftning där bak som det oftast skiter sig vid sk lagbelgisk.
Det var iaf ett kul pass med trevligt folk och bra fart hela vägen.

På söndagen luftade jag Tempohojen för en ny 40 minutare på min test runda fast åt andra hållet.
Nästan vindstilla och nu jävlarns skulle jag pipa runt på ett 42 snitt....
Slet så benen skakade och tyckte som vanligt när det går tungt att vinden sket på mig ifrån alla håll.
Gled in på ett 37 snitt och försökte hitta nåt fel på hojen,men det enda felet var/är klena ben.

Igår körde jag inomhuscykling på trainern utomhus,det var grymt skönt att trainra i duggregn med bar överkropp och det blev 12st rejält sänkande 60/120.
Fick ont i hjärttrakten under den sista,så jag gick in och oroade mig genom att roa mig i 10 min på Sandris CT.
Efter 5 min kom världens längsta och jävligaste brakskit och den förmodade hjärtinfarkten försvann omgående.

Det kanske blir 1 majloppet på Mtb i Kvänum på lördag,fast det verkar som om klubben inte har fått tummen ur och betalat in licensen än,det ska väl fan inte ta en månad att pynta över och sen för Scf att lägga ut det på nätet..

På kvällen(efter loppet) är det avslutningsfest för Posten Logistik Dip Kungälv på en svettig krog här i närheten.

Jag siktar på att hålla fanan högt och Sandra orkar inte med mig då, så hon ska sova hos mamsen .)

No comments:

Powered By Blogger