Monday, April 12, 2010

1 cm kan vara skillnaden

...mellan ok men inte bra och finemang perfekt.

Inför vårpremiären med Happyracer igår bytte jag stam från 12cm till 11 cm.
Skickade också fram sadeln en halv cm och sänkte stolpen några millimeter.
Dom små sakerna gör skillnad och nu känns hojen precis mellanmjölks lagom i storlek.

Det överdimensionerade vevhuset och raka bakgaffelrör gör hojen som sagt...minimalt flexig när man står upp,hård och stötig men svarar direkt vid tramptagen.

Det blev 4 tim igår med ett härligt gäng på 15 pers.Väderguden var också nådig trots en nordlig vind.

Jag var orolig att jag skulle bonka eftersom distanspassen inte varit så långa i år.
Men det är ju skillnad på att ligga med sig själv själv och ligga med sig själv i klunga,så jag hade till och med kraft kvar att trycka på sista 40 min ensam hemåt i motvinden på den fantastiska stadsön Hisingen.
Formen verkar iaf vara god,så nåt i liten skala har jag väl gjort rätt under vintern.

Till sist vill jag tipsa om den här hippie Colnagon på Ebay..




Köp nu pris på ca 350 000 kr känns helrätt!

3 comments:

Tobbe Arnesson said...

Jag köpte den rakt av, misstänker den hade blivit väldigt mycket dyrare om auktionen fått gå ut...

Johan Mölleborn said...

Såklart du köpte den Tobbe. En kurbitsmålad cykel är väl värd det dubbla i Ludvika?

Kul att formen känns bra Vito. Det här blir det bästa året.
/J

Anonymous said...

Hoppas du slipper tull och moms tobbe .)

Ja,det här får bli ett bra år :)

/vito

Powered By Blogger