Saturday, April 10, 2010

Goda utsikter



Kanske skulle ställa trainern i position fönsterutsikt och lipa mig igenom 20st 60/60
Fängslad i fantasilöshet,eller fantasifull och instängd som Emily Dickinson.

Ett fyra fyra pass blev det igår inomhus innan jobbet,med värdekass wattpluggning.

Idag ska jag ut i skogen och leta efter älgen jag höll på att parkera framhjulet i på vägen här utanför. I mörkret efter en kurva på väg hem igår ifrån ännu en själsdödande dag på jobbet står den bara där och ser tyken ut med sina långa dumma ben,medan jag kommer i minst 75 km/h på dubbdäckad cyklocross,djupt nere i bocken med en glödande kedja och rykande fälgar.

Jag gillar inte att bli överraskad så till den grad att jag kanske får byta kalsonger ikväll.

Tung freeride-traktor-cykling och älgjakt med multiverktyg är alltså inplanerat.

5 comments:

Nypan said...

Älgjakt med cykelcross kan nog vara det nya stora företagseventet 2011.
En härlig kombination av svett och spänning i den nordiska naturen.
/N

Anonymous said...

Ingen dum ide där Nypan .)

vito

Johan Mölleborn said...

Älgar ska alltid hålla på och stödda sig bara för att nån började kalla dem för skogens konung. Fäll honom med kedjebrytaren och sy en dominatorluva av skinnet.
/J

Tobbe Arnesson said...

Haha, gå på mollos idé!

Anonymous said...

Ja, den där Molle :)

Dominatorluva hade jag inte en tanke på :)

/vito

Powered By Blogger