Friday, March 12, 2010

Watt the fuck

Jag börjar bli lite trött på inomhuscyklingen nu,även om det är väldigt bekvämt och tidseffektivt.
Statisk stel cykling inom 4 väggar och en tryckande värme...

För och nackdelar med allt och inget lite till.

Sen var det ju det där med struktur och planering.
Det är ju bättre att ha en dålig plan och följa den än ingen plan alls.

Smidde planer under det tidiga jobbpasset igår,hem och sova ca 1 tim och sen äta lätt,på med ryggsäck fylld med lite vikt och vikter runt foterna,cykla över till Bohus och köra Jennylundbacken som är 1 km 5 ggr ,och sen cykla bort till 20% backen Hellfjellslid...kanske 5 ggr där med, för att slutligen avsluta med Surtesjönbacken som också är runt 1 km 5ggr...

Jag vaknade med ett riktigt allvarligt dåligt depphumör halv fem och gav genast upp tanken på backintervaller och funderade i ca 5 sek på att istället somna om igen och drömma om en Ridley Noah som är gjord av polkagrismassa.




Tog på mig cykelbyxorna efter tv zappande och en kopp kaffe, stoppade in sladden till trainern i eluttaget,stängde av elementen,kopplade fläkten,spelade in en filmsnutt när jag dansar mig varm till Marilyn Manson,fyllde 2 flaskor med vatten,gick in och tömde tarmen,kollade på filmen jag spelat in och blev deppig av all fetman..

Upp på trainern,ingen aning om vad jag ska köra..vill egentligen gnälla mig till sömns med tummar i både mun och röv.
15 min uppvärmning i tempoställning och sen 500 w plingplong och 1 minutare bestämmer vi oss för.

Kör 2 st och tröttnar så jag tar 550 -600w och kör 30 sekundare med adekvat vila emellan under 30 min, medan jag tänker på Cancerella som väger ungefär samma lika och trycker ut runt 540w i 20 min.. och det är fan omänskligt mycket det.

Kliver av cykeln lite efterblivet efter att ha trampat ur i ca 20 min och säger till mig själv medan svetten droppar ikapp med snön som smälter utanför fönstret att nästa pass på trainern får bli ett 40 min TT utan att visa watt i displayen.

2 comments:

Johan Mölleborn said...

Bra. Bättre att kränka sig på trainerna än med tummar i båda ändarna.
Snart är sommaren här. Då kan man cykla på riktigt.
/J

Tobbe Arnesson said...

Om du ska ha tummar i både röv och mun behövs minst en person till...

Powered By Blogger