Sunday, March 7, 2010

Veckan och helgen har gått i osäkerhetens spår,iaf när det gäller träning.
I mitten av veckan fick jag kittlingar i halsen igen och tungt i bröstet, och på nätterna har jag ibland hört röster och klagosång i min mage,men det är rätt så ofarligt tror jag.

Onsdag blev till en dubbelpass dag..lätt morgonlöpning som jag avslutade uppför en backe i skogen här i närheten.Skare kan man säga är bra att träna löpning i.
Kom upp och ner den lilla backen 5 ggr, som tar runt 1.10 vid barmark och 1.30 vid snö och den där jävla skaren.
Man blev nästan förbannat irriterad på hela världen varje gång man trampade igenom och tappade balans och rytm..

På kvällen fick jag till långrast under jobbtid, så jag smög in på ett gym på ön Orust.. körde tunga vikter och fick till 125 kg knäböj i smithmaskinen och 5-6 rep x 4 set vilket är helt ok med tanke på mina tunna sugrörsben.

Vilade tors-fredag med pipande luftrör och en vilopuls på ca 15 över normala.

Igår när jag vaknade seg och gammal fick jag nippran på hela situationen såg jag tog alltså på mig hårdingen och planerade att köra mig fördärvad med ett 20x2 ..det slutade med 20-10-5 samt en lättare hjärtinfarkt tror jag.

Gick direkt efter passet och hämtade rakapparaten och klippte bort lite hår så där spontant och utan anledning..



Somnade vid tolv och vaknade (annars sitter jag här och spökskriver)1 tim senare,rakade bort resten av håret eftersom jag såg lite dum ut enligt Sandra och drog sen på mig kläderna för att cykla ute och verkligen försöka knäcka hela köttemplet rakt av..Det blev full sprut på tungt uppför samt överlag ganska hög puls.Konstigt nog blev jag piggare och piggare och när jag efter 3 tim svängde in hemma var jag långt ifrån helt körd i botten.

Idag upprepade jag i princip samma procedur,men benen var verkligen trasiga hela dagen,och nu på kvällen känner jag mig äntligen rejält sänkt och förstörd.

Vila i minst 2 dagar borde vara rekommendabelt nu och eventuellt låta cykelbenen få långvila och istället löpa och få in nåt gympass.
Struktur är något som verkligen är min starka sida.

Nästa helg och lördag kan det mycket möjligen bli det obligatoriska vårloppet i Skatås på 8km och några öl som återhämtningsdryck.

Hur som helst verkar våren så smått börja bryta sig fram....

Känns som det är tid att uppgradera och få längre överrör och ny färgsättning mellan benen..

Kanske skulle sälja av den gamla Gayant ramen.

1 comment:

Tobbe Arnesson said...

Äh, du skulle ha behållit den där frillan. :D

Powered By Blogger