Wednesday, January 27, 2010

5 hekto brunt carbon

Waky waky vid 5 idag,fast jag börjar inte jobba förrän 07.20...
2 timmar morgon i tystnad ,förutom vinden som klagar envetet utmed husväggarna.
Ovan ängarna svagt upplysta på håll av Ullstorps villa och radhus område syns snön falla i ansenlig mängd och ögonblick..

Jag är lite sliten,men sliten på ett bra sätt..benen känns behandlade med stryk i lagom dos.

Trainer och gym och distanspass, och även om just distanspassen är för få och för korta så borde jag troligen trots min höga ålder vara i kalasform framåt våren.

Gymträningen har gjort mumma för cyklingen i svart mot vitt, någon typ av wattmätare är inte helt fel att ha så man ser framstegen i nuffror.

Äter numera mycket mer fett,hakat på den där stenålderskosttrenden på ett light sätt.
Rågbröd-smör-nötter-ägg-leverpastej-fil-grönsaker-nötkött-bacon-tonfisk i olja-smör-makrill etc..
Inte märkt av någon viktnedgång,men jag brakskiter mindre samt är piggare och..fast det kanske är slumpen inte fått den obligatoriska Januari förkylningen...än.

Igår innan jag lade en del av ovanstående bearbetade födoämnen i toaletten vägde jag in mig på 83,2 kg och eftervägningen visade 82,7 kg.

Fick samma siffra idag..5 hekto skit alltså.

Det är numera en tävling med mig själv mot mig själv,jag siktar på 7 hekto nästa gång.

Sista beställningen förutom dischjul till tempojonnen är lagd så man kan mecka upp den på trainern nästa vecka.

Fick till en sweat deal över ebay på det här carbonstyregrejset som dök upp efter en jävlans lång väntetid .



Nu ut i snön ner mot jobb..arbetarslav i graven får du vila :)

3 comments:

Tobbe Arnesson said...

Jag pissade ur mig ett kilo för någon dag sedan. Hade småvaknat av grum pissnödighet sista timmarna av sömn, men var för däckad för att orka gå upp. När väl klockan ringde var blåsan sprängfylld, med nöd och näppe kunde jag hålla mig för en invägning innan. :D

Hade varit intressant att väga in morgonskitningen idag, var sen till gymmet där knäböj stod på schemat. Vare sig läge att låta bli att skita eller att sitta länge, men stolen blev fylld på nolltid så mycket stack upp ovan ytan! :D

vito said...

Oh fi fan..ett kilo urin!Bra jobbat Tobbe,men är du riktigt säker på att du inte sket också? .)

Knäböj och löpning kräver tömning innan..

Får se om jag får ihop 7-8 hekto imorgon..

Borde kanske inte använda köksvågen för att få till marginalerna.. :O

Johan Mölleborn said...

Om du använder köksvågen får du vara noga så du sköljer ur skålen innan du blandar gröt i den.
/J

Powered By Blogger