Thursday, January 29, 2009

Dubbat



Köpte Maxigrip som jag skruva i ett par "dags att snart kassera springskor" och tog mig en joggrunda nu på kvällen,försökte leta upp lite is men inte fan hittade jag något...
Förutom på Kringeldammen,och eftersom jag är lätt mongo så sprang jag rakt ut på isen och brakade sen ner till knähöjd i kallt och uppfriskande lukta bajs vatten :)

Det var sånt här man letade efter






Men det bettade i alla fall bra på linolium mattan i hallen,och jag dryftar mig att tro det blir fint på kommande terrängrundor under den väntade Februari kylan utan snö men massor av is.

Fick igång ett Gps program så man kan karta sina rutter...helt grymt, jag sprang med en snitthastighet av 64.7 km/h..fy fan vad äckligt snabb man är.

http://gpsed.com/track/5716715816487982105

I morgon ska det bli vila och kanske en tur ner till Gotteborg för köp av ett par sköna jogging skor, Asics nimbus 10 ska jag testa doppa fossingarna i.
Helgen ska ägnas åt cykla...cykla..cykla..

3 comments:

Tobbe Arnesson said...

Djävlar vad snabb du är! Inte bara när du springer utan med att ta premiärdopp för året också! Själva ska vi bada isvak imorgon, men under något mer alkoholkontrollerade former. :D

Firefox rättstavning har f.ö. med ordet "alkoholkontrollerade", lustigt. :)

Anonymous said...

Tjena!

När jag läste rubriken så tänkte jag att Du hade glott på någon Tüsk dubbad P-rulle.

När jag sen läste inlägget såg jag att det handlade om en helt annan typ av tillfredsställelse.

Kör hårt Vito-gubben!

Anonymous said...

Bada isvak är fasiken bara för hårdingar..brrrr :O

Jaså du jansson!
Associera :)

Powered By Blogger