Saturday, November 24, 2007

Cykla -08

Ja! hur fan ska man göra....
Jag gillar verkligen tävlingsmomenten vid cykling, har väl alltid varit en sådan där "do or dont" människa med någorlunda benhård vilja som gillar att testa och plåga köttemplet.När jag börjar softcykla på riktigt om något år så blir det med pakethållare för ölflaket bak på ballongdäckshojen al´a beer belly cruiser man.Har hur som helst bestämt mig för att bygga tempohoj och nya snabbare komponenter till Giant xtc ramen ska inhandlas samt kanske en större Lvg ram i Tcr Advanced stuk size L(med nya 50mm kolfibrisar).
Eventuellt säljer jag av Brittiska freeride hojen för att finansiera det viktiga behovet av "tävlingshojar"..
Den här har jag inte tittat på .)

Fast det lutar åt att min fattiga i-lands röv får köpa och bygga på det här

Pinarellon är helt klart överkurs,och en del av dom pengarna läggs många gånger hellre på ex 2 veckor i Österrike i början av maj.
Oh well!!
Lördag morgon nu och snart dags att rulla på isiga vägar, först ensam och majestätisk i en lite lätt kontemplativ down depp period,sen till lilla klubbhuset med lilla gröna klubben och cykla snyggt och lekigt och skönt.
Slänger avslutningsvis in lite "Monkey pussy" helt ur vintermörker down och sammanhang.

9 comments:

Tobbe Arnesson said...

Jag begriper mig inte på lvg-design, vulgär grafik.

Vito said...

Kan faktiskt hålla med där .)men formen på Pinarellon är Svulstig så man kilar i kallingarna..

Jörgen said...

Jäklar, du har då stora köpplaner. Ska bli spännande att se vad du skaffar för tempohoj. Köpa disc-hjul också?

Vito said...

Man får väl materialdrömma lite .)
Blir nog en del ebay billigt budning.
Disc-hjul letas efter..
Jag e nyfiken på vad du ev ska köpa för tempohoj Jörgen?

Jörgen said...

Jag sneglar lite på en sådan här ram http://www.teschnergroup.com/products/teschner/aerowaveTT/
Säkert asdyr, men han som tar hem Stevens ska även som hem sådana på prov, tror jag. Tänkte få klämma på en sådan lite och se om man kan trigga ett köp ;)
Annars lutar det åt en Stevens komplett hoj eftersom jag nog kan få ett bra pris där.

Jörgen said...

oj då, länken vart inte komplett. aerowaveTT/ ska det stå på slutet.

/Jörgen

Vito said...

Ho ho ! Teschner ramen såg ju riktigt smaskig ut :O
http://www.echelon-cycles.co.uk/
1500 punds ram ..
Stevens cronon ramen är nog rätt kompetent också, .) horisontella dropouts ,me like.

Jörgen said...

Nu har jag klämt:
www.pixbox.se/pic_show_id16686057.html

Grymt fin! Har aldrig sett en finare. Skulle vara en Cervelo då. Detaljerna är väldigt genomtänkta. Är nog hur aero som helst! Men ack så dyr. Över 20kkr landar det säkert på.

Det får man nästan en komplett Stevens för...

Vito said...

20 papp är lite fett med stålar, men den "ser" fin ut,den följer Orbeas och Cervelos koncept men med smådetaljerade skillnader i eget stuk.Hade defenitivt varit intressant för min del om priset varit hälften..

Powered By Blogger