Thursday, August 1, 2013

Vsm epilog h40 story

Efter 1 vecka av förkylning och synnerligen gnällig undertecknad halvfigur, mår jag denna torsdagsmorgon 1 aug 2013 helt jävla ok.

Jag var hyfsat fräsch redan igår (75 min mtb med 10 st 1.30 min intervall)
Men just idag är "slemmet" väck.

Veteran sm blev delvis segt och surt med lite sött för egen del.
Men som medlem i gänget (på fotot under) blev det grymt!



Tempot på fredagen blev rulla runt på max 60% puls(57%), det rendera i en mycket fin näst sista plats.
Marcus som var heltaggad klämde som väntat in på 1:a plats med den ständiga 2:an M.Parr därefter .
 Mattias "mr Aktivitus"  Lundqvist tog en stark 3:e plats.
Robban slet gott och nöp in runt 20:e.

20 km partempot lördagen och snäll tävlingsledare lät mig bli stryken och istället Robban inskriven för par med Gabriel.
Marcus och Lunkan tog som väntat en säker seger .
Gabriel/Robban gled in på en Fin! 4:e...bara runt 12 sek ifrån silver.

Själv låg jag i diket utmed banan och onanerade samt tog tog några halvrötna bilder som ev åker upp här imorgon.

Linjet söndag
Inte kry ännu..

Ville dock vara med och köra en stund med Kungälvsgrabbarna.
Vi körde kontrastötcykling eller nåt ;) och kontrollera fältet rätt ok.
Gabriel åkte iväg en stund och sen drog Mackan iväg och Robban drog iväg och dirigera.
Sen drog jag en liten rökare med mina gnälliga ben och fick ck Olympic Bengtsson på hjul och 3 andra hakade på varav Lorentzo ifrån Fredrikshof var den starke.

Efter lagtempo i 7 mil hade vi helt plötsligt 3 min till klungan..
Bengtsson , Lorentzo och jag orkade hålla taktpinnen och vi blev förtjänt en trio sista 3-4 milen.
Efter fantastisk langning och support av familjerna och tillresta Söderströms samt effektiva/sexiga klubbkompisar som dödade allt i klungan bakom, så
gled jag slutligen in på  den 2 km långa upploppsrakan med gubbarna på släptåg.
I en spurt är jag förlorad så jag trodde en kantvindskörning skulle möra grabbarna, dock är jag inte så jävla bra eller var tillräckligt kry för att köra sönder nåt förutom mig själv.
Sist i spurt men ändå en jädrigt överraskande bronspeng!


En fin helg trots allt alltså..
Tack vare goa Team Kungälvs kompisar och min flicka fröken S.

4 comments:

Nypan said...

Grymt kul och grattis som fan!
Var beställer man laminerade och signerade idolkort?

Vito said...


Du kan få en kram och en öl istället om vi någon gång träffas och kanske ex cyklar en sväng ihop ;)

Vito said...

Och tack :)

Anonymous said...

Du är stark trots de gnälliga benen. Stort grattis till bronspengen!

Powered By Blogger