Friday, March 16, 2012

Aeroba zoner och akrobatisk puls

Jätteminus på sömnkontot denna veckan,uppe i högvarv på nåt sätt.
Helgen får förutom nåt pass cykel ägnas åt avslappning och middagslutare och min söta sambo.

Här är testvärdena för en snart 41 årig pruttgubbecyklist 182 cm lång och 82 kg tung.
Dom borde ju åtminstone intressera 1/50 av Kareby socken ..

Maxpulsen var utan överdrift en SAFTIGT hög överraskning.




78,8 ml/kg/min (Excellent)
6,46 l/min
Maximal energikonsumtion: 32,3 kcal/min 135,4 kJ/min
Max. motstånd: 500 W Max. motstånd/vikt: 6,1 W/kg

Maximal puls vid VO2max: 189 bpm
Anaerobisk tröskel: 174 bpm
Aerobisk tröskel: 158 bpm
Nedre gräns för aerobisk zon: 143 bpm

Får se om jag kan dippa till 78 kg,då mer som en Nicke nyfiken grej.
Inte helt omöjligt att "the watting" dippar för mycket också då..

1 comment:

Johan Mölleborn said...

Vilka jävla värden du har då! Grymt jobbat!!
/J

Powered By Blogger