Sunday, August 7, 2011

Linjemongot

Kl 21.00 igår slog ögonlocken igen i soffan ,jag var heelt slut.
Ligger så där på stressgränsen nu och det är inte bra,så veckan som kommer blir vila med 2 lätta joggpass/rullbladning*30 min och försök till mycket sömn.

Linjet igår var roligt i kanske 7 mil,men loppet blev avgjort tidigt när 4 "väldigt" åkstarka gubbar kom iväg.
Jag fick indikationer och skulle väl tagit rull på J.Gartman,men jag är ingen linjecyklist med taktik och huvud...jag vill mest bröta i vind och slita .) .
Försökte dra igång nåt några gånger och även dra iväg själv,men det var ganska dömt att misslyckas.

Efter 8 mil fick jag samma känsla som under Vätternrundan,kramp,illamående,tröttont i kroppen.
Antagligen är jag så j.... dum så jag drack för lite igen,och kommer härmed fortsättningsvis försöka få med eller bli langad rent vatten .

Jag släppte klunga och allt 2 km innan mål då det nöp till i bägge benen och rullade klumpigt in på 48? och näst sista tog sig i mål plats.).

Grattis till mr Gartman som är en smart och seg cyklist med "några lopps erfarenhet i ryggen".

Avslutar med en bild på min goa klubbkamrat Peter Berntsen..




Fin 2 :a på tempot i H30 i torsdags och i snygg liten utbrytning igår som dock ej gick hem.

No comments:

Powered By Blogger