Thursday, September 2, 2010

Bergakungatempot

Härligt höstväder igår,klar himmel och frisk höstluft.
Satt i köer i 30 min för att ta mig 1 mil ifrån jobbet till Delsjövägen och starten av kvällens Gbg serie.
Väl framme gick jag upp i skogen och gjorde årets första bajsplantering utomhus ibland löv och mossa.
Man borde skita mer utomhus,i skogen,på ängar,och gator och torg...i det fria,men helst ibland det gröna.
Äter ute och skiter inne som farsan brukar säga...

Det känns ok på uppvärmningen och jag siktar på en tid runt 4.30.
Piper iväg 19.07 ..full fart,sprint stil ala nere i bocken gubbe 2010.
Dom nyrakade benen stumnar efter 500 m och jag tappar sugen på backtempo ganska omgående.
Försöker överleva den återstående biten upp till tv masten och hoppas inte att jag ska hosta blod vid målgång.
Kommer upp på toppen runt 4.50 och det är ungefär 30 sek sämre än dom snabbaste.

The ugly truth


(lånat fotot ifrån www.christerhedberg.se/)



När jag lastar in cykeln är det nyekrade hjulet skevt igen och går i bromsklossarna,perfekt... en liten ursäkt till den dåliga tiden.
Och jag känner mig dumt nöjd,på ett dumt sätt precis som om det hela spelar någon större roll i hela detta ofattbara sammanhang av existens.

3 comments:

Tobbe Arnesson said...

Är bilden från skogsbesöket?

vito said...

ja ...
:)

Nypan said...

Ljuvt är ljudet från den avföring som med ett tyst duns, träffar den gräs eller mossbeklädda marken ute i det fria. Det kanske var den bränsledumpem som gjorde att det gick saktare?
/N

Powered By Blogger