Monday, August 30, 2010

Jakten på höjdmeter och chiliskit

Backar....
Jag är ingen backcyklist,backar gör för ont och backar tar energi ifrån hela kroppen.
Tränar sällan backar,men igår backade jag på hela backgrejen och bestämde mig för backar.
Man tränar oftast det man är bra på,för det är roligast.
Nu ska ju jag inte bli bäst i världen på cykel utan just ha roligt.
4 kg ryggsäck och 13 kg pendelcross som utrustning igår bara för att göra det så tråkigt som möjligt.
Fick skrapat ihop 1150 h/m på 6 mil under 2tim fyrtio minuter.
Helt rökta ben sista biten hem och trött i ryggslut och mage och armar.
Ett bra pass helt enkelt... i regn och solsken och regn och solsken osv..
När jag kom hem släppte jag ur mig extra vikt som legat och väntat och retat i det bakre altaret.
Fredagens piri piri hamburgare (som för dagen var jävligt stark) flöt ut fint och med sveda.
Som om man hade ett tomtebloss i daimen kan väl känslan närmast beskrivas.
Skita-rövdusch-skita - rövdusch...

3 comments:

Nypan said...

Ha ha ha
Härlig bajs poesi :-)
Backar är jobbigt, men ändå på nåt skönt sätt. Själv behöver jag ingen ryggsäck nuförtiden. dom där 4 kilona har nog satt sej på arslet och den gamla isterbuken.

Tobbe Arnesson said...

It's the ring, the ring of fire...

Tobbe Arnesson said...

Dags att slå igång ordverifieringen Vito? Får ofta mail om spam-kommentar till det här inlägget.

Klicka Utforma > Inställningar > Kommentarer och skrolla ned till tredje sista inställningen "Vill du visa ordkontrollen för kommentarerna?".

Powered By Blogger