Sunday, July 4, 2010

V-sm linje och jag är taktiskt efterbliven.

Vakna 06.00 med pissestånd och kolhydratsbakfylla idag.
Rullade ner till Stenegården 07.15 och värmde upp korta 10 minuter.
08.10 rullade vi i 35+ iväg.
Jag låg längst bak första milen och kände efter om benen var pigga.
Halvpigga ben kunde konstateras samt ett rejält skavsår i rövljumsken efter tempoloppet på fredagen.
Efter 2 mil inbillade jag mig att det var Post-sm och drog iväg själv för att jaga en utbrytare.
Kom ikapp och vi körde några km ihop,innan han sa sorry och vips låg jag ensam och bröt i motvinden.
Cyklade ensam 3 mil och hade en skaplig lucka bak innan en grupp på 5 dök upp.
Sänkte farten och fick äntligen vila lite.
En blandning av gott samarbete och knaglig belgisk avlöste 3:varvet.
Jag tog några långa förningar eftersom jag troligen är bäst i världen.
Ut på sista varvet kom en grupp på 5 till ikapp,synd bara att jag var totalt rökt.
Trodde ett tag att jag inte skulle ta mig i mål med dom sista 2 milen kvar.
Några rullade iväg i en slakmota i motvinden och moi försökte bara få rygg på den jag låg bakom och hoppas han var stark nog.
Det var han inte så nu var vi 4 sexiga killar som försökte jaga ikapp 5 andra tighta killar.
Fick tömt det sista jag hade tillsammans med 4 sexiga gossar som var 1min 50 sek efter i mål.
Jag hade inget kvar på upploppsrakan så jag var 2 min efter.
Men det gör inget när man troligtvis är bäst i världen :).
20 gubbar bröt så jag blev femma ifrån slutet(10:e plats)
Nöjd med benen och styrkan inom en 2 timmars parantes.
Att jag inte är direkt distanstränad kom väl inte som en överraskning.

Här är en bild på h40 gubbsen som fetklunga gött på eftermiddagen.

5 comments:

Anonymous said...

Jag var ett lika tekniskt geni när jag tävlade på rullskidor på 80-talet. Jag borrade längst fram hela tiden och blev omspurtat på målrakan.

Anonymous said...

Men vi är goa gubbar Jocke :)
friskt satsat och bränd i slutet..

/vito

Johan Mölleborn said...

Bra kört ändå. Man behöver inte köra smart när man vet att man är bäst.
Hörde just att vi kommer hoja ihop nästa år. Skojsigt.
/J

Tobbe Arnesson said...

Oj. Över hälften bröt alltså? Jösses vad du måste kränkt dem! :)

Vito said...

Kuligt BigM :)
Är det PBP eller nåt SUB V eller HBT eller S&M du syftar på ? .)

Ja, exakt korrekt analiserat där Tobbe .)

Powered By Blogger