Saturday, December 5, 2009

Lite på salongen



Inspirerad av den trevliga token Bigmollo och dennes blogg, satte jag mig i förrgår på Tacx trainern och brände av 65 min stillastående cykling.
Uppvärmning 10 min och sen pang på rödbetan med 60/60s ggr 10 st... Trots en helt funktionsduglig och ganska fet fläkt höll jag på att få en spontan självantändning av inomhusvärmen.
5 min urtrampning och sen testa jag 4 st 30 sek styrkeintervaller som just den där Bigmollo bloggat om.Fick spunnit upp i 170 kadens och sen ett tryck på en knapp på Flowen och vips utvecklade man 750w, vilket bara efter 5 sekunder sjönk till 550 w,sen 450 och 400...
Fick träningsvärk i benen,ytterst sällan jag får det av cykling.

Tänkte ramlat in på gymmet igår,men var allt för trött av den den tidiga morgonen, så på en håltimma av arbetspasset vid Instöbron utåt Marstrand körde jag 30 ggr 3st envadshävningar samt 12ggr 3 st enbensknäböjsare. Inte alls sugen på att gå på gym egentligen,känns mer som ett sådant där "måsten" för att gammelkroppen inte ska gå sönder av träningen jag tycker är rolig,får kanske hitta nåt lätthanterligt alternativ...Fontinbacken med Sandra på ryggen kanske :o

3 tim cykel idag med Robert ..lugnt och stilla.
Somna 1 tim förut och vaknade med jävligt röda trötta ögon,hällde upp ett glas vin och drack det fort eftersom jag tror på att vitt vin kurerar rödögon,glömde skruva på korken så halva flaskan rann ut i kylen... tur man har en box lättvin också,annars hade jag fått torrsprickor.

Julbord för oss mindre myror i Posten helvetet om 1 tim,jobbar på att bli berusad....Inte speciellt sugen,men det känns som ett veritabelt måste,kanske går i klänning...kanske går naken..kanske inte går alls...utan rullar in och rullar ut.

1 comment:

Johan Mölleborn said...

Det är svårt att förstå hur en sån liten apparat kan skända en så hårt.
Vin hjälper mot det mesta.
/J

Powered By Blogger