Tuesday, July 7, 2009

Sommarform och jag är bäst.



Fy fan! man är het nu alltså... 81.5 kg(+/- 0.5 kg) gubbe på vågen varje morgon med obligatoriskt dragen handbroms i kalsongerna. 105 kg var jag uppe i för ett år sedan,trasig i psyket och kroppen.Jag låg i sängen i 3 veckor under förra årets semester,gick i ide under tyg och dun medan solen sket ljus utanför sovrummets värld. Trots att jag är svensk så tycker jag att jag är bra på att resa mig,viljan har det aldrig varit något fel på,det är väl mer det där behovet av att överdriva som har ställt till det.

Nåväl,är inne på 3.e semester veckan och det har varit ett stort kalas av livsglädje där vädret väl har gjort sitt till "the bliss ".

I onsdags drog jag och min vän Nicke upp till Jotunheimen för tältsovning och vandring,racer tog vi med utifall vi skulle bli sugna på Lilla Jotunheimen runt som gick dagen efter the big one(lördag).Suget försvann dock eftersom vi omgående körde på rätt hårt med löp/vandring och cykling.Man får en hemsk träningsvärk av nerförslöpning,som i mitt fall brukar leda till ont i höger knä. Otroligt vackert är vårt grannland,och att få komma upp på riktiga berg 58 mil ifrån Gotteborg känns nästan lyxigt.Enda smolket i bägaren är väl det vansinniga prisläget i Norge i samband med svenska kronans nuvarande värde.



Nicke drar upp en guldfisk



Glitterting

Nu till helgen blir det antagligen upp till Dalarna med min gamla far och mor( utan min älskling som skall åka till Katrineholm på hästkurs ).Gillersklacken på fredag med målet Mörksuggan på söndag. Det har tagit tid att få tummen ur och beställa grejor till Mtb hojpan,men nu är skivbromsar och småplock på väg ifrån dom stabila Actionsports.de , förutom det här som ligger och väntar på ett isislager



44/29 ska bli kul att testa...
Nu skall jag tömma mitt glas av vitt vin och hälla upp ett nytt emedan åskan mullrar på avstånd och solen ritar skugga på uteplatsen...ikväll blir det grill och salongsberusning!

5 comments:

Anonymous said...

Wow, sicken läckerbit!

Kul att höra att Du är på G igen. Ni såg ut att ha haft några riktigt fina dagar i Norge.

Ha en fortsatt trevlig semester.

Nypan said...

Grymt Vito!
Att falla ner är rätt könt. Men att klättra upp för stegan ger nog en ännu större kick.
Welcome back på nåt sätt, eller?

/N

Tobbe Arnesson said...

Härligt vännen! Fast posa inte med axlarna framskjutna så där, brösten försvinner ju. :)

Norge verkar fantastiskt, skapligt stora firrar också. ;)

Hör av dig om du har en skvätt över vid passage av Ludvika. Inga garantier att jag själv är hemma etc. men...

Johan Mölleborn said...

Pappa Mollo får nog lära gossen att posera. Det går att få även den spädaste pojkkropp att se hyffsad ut med rätt teknik.

Jotunheimen ja, den rundan blir det nästa år. Långa varvet är en utmaning som heter duga. De bjuder på grillbricka i målet, bara en sån sak.

Skönt att du är på G igen. Med dragen handbroms i brallan kan det inte gå fel. :)
/J

vito said...

Tack grabbar .),jag får helt klart gå en poserings kurs hos molleponken.
Jag kanske tar en tur in till Ludvika fredag kväll Tobbe.

Ha en wonderbar sommar!

Powered By Blogger