Thursday, July 9, 2009

Cykelmongomekaniker

Var nere i källaren i morse och letade efter sadelstolpshimset,jag är en mästare på att förlägga grejor och det där jädrans shimset är väck,har finkammat överallt.
När jag kom ur källaren stod Flygfrakt där på gården med pryttlarna från Duskland,Ups kan det där med Globala leveranser :)

.



Hela dagen har gått åt till att sätta ihop hojen,fast jag gissar på att tidsfördelningen ser ut ungefär... 2 tim mekning/2 tim leta efter verktyg/1 tim leta efter gamla prylar. 3 tim leta och förlägga verktyg, tror jag börjar bli lätt igenbarnad,eller så behöver jag kanske ha lite mer ordning och reda runt omkring mig.).




När jag skulle lossa olivmutter för att kapa slang,klämde jag lillfingret sådär jädrans gott att jag fick gå in och lägga mig på köksgolvet med blodet rinnande nerför handen,smärtan i kombination med blodvite gjorde att jag höll på att svimma eftersom jag är en "blödig" bebiskille ...

Fick iaf ihop skiten och tog mig en tur med Robert och Pelle för en stund sedan.Det blev en liten söt runda eftersom det var som att stå i duschen och cykla emellanåt.

Får se om det blir start på Mörksuggan,det blir nog i fållan längst bak isf ..jag är ju en motionärscyklist.

1 comment:

Tobbe Arnesson said...

Oj, värsta svettojonnen liksom!

Förstår om du är tveksam med det här vädret, kostar ju en del att ta sig till Rättvik och starta - speciellt för din del.

Hör av dig om du vill komma förbi och mysböga lite, numret i profilen på happy.

Powered By Blogger