Sunday, July 19, 2009

Knottjävlar



Min systerson Henrik och jag tog oss 25 km vandring på Bohusleden i fredags.

Vi gick dom två vackra och ganska bökiga etapperna emellan Hasteröd-Bottenstugan.
Efter att det nu ett tag varit lite halvtaskigt väder,fick vi planerat in en strålande sol och behaglig temperatur som resulterade i två dopp i sjöar på vägen.


Mitt högra knä gav upp halvvägs och varje steg bjöd på en skärande smärta utmed utsidan och en liten bit upp mot låret(m.vastus lateralus),löparknä trots att jag är cyklist? :O

(jag har nu stretchat enl anvisning och det känns bättre)

Vi haltade till en sjö i närheten av Bottenstugan och grillade,badade och drack en Bira samt två småflaskor likör.

Kröp under sovsäcken vid 10 tiden en bit ifrån sjön under bar himmel, och då började dom småjävlarna komma.Drog sovsäcken över huvudet ,men efter 5 min blev det bastu och svetten rann..

Stack ut handen och drog in den ,och se där! säkerligen 30 knappnålsstora svidknott.
Det hela höll på hela natten,dom bet mig i ögonlock,läppar,kinder, och handleder.På morgonen 03.20 vaknade också Henke svullen i ansiktet av bett och vi drog slutsatsen att vi borde avsluta plågan och gå hemåt .

En snäll gammal far kom och hämta oss efter 1.5 tim gång,och jag somnade kliandes efter 6 och vaknade och njöt av säng och lakan och knottfrimiljö vid 12 tiden.

(mongon sover vid sjö under bar himmel)

Nu ikväll kände jag en svullnad i armhålan.. no shit!



Sandra mecka loss den jäveln som suttit ett tag i saftigt stinkande armhåla.



För att helt byta spår i det här inlägget,måste jag prisa "ghettotubing" som jag naturligtvis hittade på det eminenta Happy.

20 tums slang ifrån Bauhaus med punkagegga i samt Crc däckfix och det gamla Schwalbe däcket som hade mer än ett hål håller ännu tätt emot fälgen efter en tur och 2 dagar i garderoben.



I morgon är det dags för jobb igen :(
Jag behöver vila upp mig efter den fullspäckade och aktiva semestern .)

2 comments:

Tobbe Arnesson said...

Jag tar hur mycket knott och mygg som helst om jag slipper fästingarna. De är otrevliga rackare.

Trist med knäet och orutin med knotten. :)

Unknown said...

Du tuffade på som ett ånglok, undrar hur många mil jag hade kommit efter om du inte haft knäont... ;) Vi får ta en ny vandring snart igen... MED myggnät nästa gång kanske ;)

Powered By Blogger