Tuesday, May 13, 2008

Fettigt

Så har man då äntligen börjat komma igång...
Lugna men stadiga rundor mellan 1-2tim.
Cyklat några gånger med Sandra och då går det inte alls fort men njutningsfullt och intrycksfullt.Oj! vad man upptäcker saker utmed vägen,hus man aldrig sett,klippor mitt i skogsdungar och roadkills.Cyklat dom flesta vägar här omkring många gånger men har mest varit fokuserad på asfalten och benen.. det har ju sin tjusning det med hur konstigt det än må låta.
Har på något underligt sätt blivit anmäld till Göteborgsvarvet nu på Lördag :O.
Sprang första rundan idag sen nyår..6 km .Det var så tungt och gick så sakta att jag började flina och småskratta. 102kg och härlig ölbuk är lite mer än mycket, iaf om man ska springa med 182 cm kropp.22 kg viktökning sen nyår,starkt jobbat kisen .)Om det nu blir start på lördag så springer jag 5 km,går 1 km springer 5km osv...
Det svåraste och jobbigaste blir nog ändå att låta bli det sagolikt goda ölet efter målgång där i slottskogen på någon filt medan grillen snattrar köttfett.
Nu ska jag äta vitkål och lax,sköljer ner det med kamomillte.

Och just det,cyclocross is the shit!

5 comments:

Anonymous said...

22 kilo,shit! Men det fixar Du nog utan problem. Du verkar ju gå in för det Du gör med 100%.

Borde ta tag i mig själv jag också, men jag har inte så bra karaktär som skulle behövas.

Lycka till grabben!

Tobbe Arnesson said...

Grumt! Kämpa på mannen!

Nypan said...

Har ibland funderat på att sluta cykla eftersom jag inte vet om det är bra. Men då skulle jag nog bedöva mig änu mer än nu med belgisk öl och fruktiga viner. Svår balansgång det där. Skulle nog vilja ta ett år utan både cykel och bedövning. Buddhism eller nåt sånt skit kanske. Men jag harvar nog på och fortsätter fundera på varför jag cyklar.
Om våra vägar koras i år, så kan vi fika med kamomillte först. Sen sänker vi en Ichtegem :-)

Vito said...

Tack grabbar :)
Du har väl bra karaktär i annat jocke,kanske viktigare karaktär.
trivs man med sin kropp och leverne kanske man inte ska ändra på något.


För mycket av något är väl aldrig bra Nypan.kan ju cykla och dricka öl lite mer i yin o yang stil.
Överdrifternas väg leder kanske till palatset av visdom,men det kostar på.

Jörgen said...

Skönt att se att du är igång igen vito.

Tufft att börja med gbgvarvet. Ta det lugnt bara så benen inte får stryk. Och klart du ska unna dig en välkyld öl och något från grillen efter målgång!

Lycka till!

Powered By Blogger