Saturday, May 17, 2008

Blod svett och stela ben



Så var 21 km avverkade i Gotteborg än en gång,det var 10 år sedan sist.
Då blev tiden runt 1.27.. tror jag :/,idag blev den i runda slängar några minuter över 2 tim.
Men jag är nöjd att jag kom runt och att det bara blev tiotalet meter vandring, så det här lilla ölfettot är lycklig i sin lilla värld nu .
- 97 stod polaren med 4 st stora extra starka öl vid målgång,minns jag svepte 3 på raken..sen minns jag inte mycket mer.
Idag blev det banan och vatten vid målgång.
Haltade till bilen,riktigt haltade alltså :O
Tror aldrig mina ben har varit stelare någon gång och jag fasar lite förväntansfullt på hur det känns när man ska ur sängen imorgon.
Är man dum och lite rolig som jag så springer man i cykelbyxor,dom ska gärna vara lite för små också,skrek som en gris när jag skulle doppa röven i badet förut,det blev dusch istället och inspektion av blodig cykelbyxeblöja :)
Smärta under och efter fysisk aktivitet som man känner igen och vet om har jag inget emot,det är nästan lite kittligt i själen skönt.. livet är rätt kul överlag nu.


Vid 85 kg kroppsvikt åker den otrimmade skepparkransen i ansiktet bort,hoppas det inte tar för lång tid för det är nog jobbigt med svintoskägg ner till axlarna.

5 comments:

Jörgen said...

Grymt med skepparkrans. Ser ut som en sjöbuse. :)

Starkt att ta sig runt. Träningsvärken lär bli grym. Men det är smärta man gärna står ut med.

ha det!
/Jörgen

Anonymous said...

Starkt jobbat grabben! Du är tuff som ger dig på en halvmara sådär.

Jag skulle aldrig fixa det nu. Iof. skulle jag heller aldrig pröva i det skick jag är idag.

Lycka till framöver.

Tobbe Arnesson said...

Grumt! Både springandet, springan och kransen!

Dumt med rövskav, hoppas benen inte är alltför djävliga med dig.

Anonymous said...

Du är ju galen;)
Springa GBG-varvet med 6 km i benen och en xtra rissäck på 22 kg.
Inte konstigt att du var stel efter.
Men du undvek bajset på vägen iaf
/kaijan

Johan Mölleborn said...

Bra jobbat. Du kör en riktig crasch-diet. :) Helt rätt. Du är riktigt läcker i skepparkrans. Det känns väldigt Göteborg på nåt sätt. :)
/J

Powered By Blogger