Friday, February 29, 2008

Insides cykling

Ligger i sängen och dricker Duvel,youtubar,kliar pungen,harklar,skrapar dagens tidiga morgon ur ögonen med mjuka fingertoppar...
Sandra och min gamla far sitter i vardagsrummet och tittar på Lets Dance.Fönstret står på vida glänt i mitt rum och jag drömmer om slingrande alpvägar i april,när meterhöga snövallar smältande bringar breda tunna floder på bilöde vägar och pulsen ömsom ibland letar sig upp emot max och man skickar upp kedjan på storklingan bara för att jävlas lite med sig själv och det bränner till i benen medan man äter sig igenom ännu en serpa ståendes medan överröret i stilfull takt nuddar innanlåren och den där känslan av att ..fan gubbe! det finns ännu lite krut kvar i din forna ölmisshandlade kropp.
Och sen på toppen av något massiv,vid slutet av en väg pga av att plogbilen inte kört längre, stanna och höra hjärtat arbeta medan total tystnad omger sinnerna.Klä på sig långsamt för nerfärd,dricka ur den kalla stela flaskan,höra en lavin knalla loss,krypa upp på hojen och böja ryggen som en katt bakom bockstyret..svoschhh!Guldfärgad sol lagd halv ovan vita toppar, ta ut svängen,följa linjen,glömma världens sorger och existera i ögonblicket..

7 comments:

Anonymous said...

Shit! Är det så där det ska kännas på Mallis i April?

Jag menar vädret är ju helt fucked up så meterhöga snövallar kanske är vardagsmat på Mallis nuförtiden.......

Jörgen said...

cykelpoesi! :-)

/J

Nypan said...

Fan ta dig Vito. Det är fint skrivet. Så fint att en gammal gubbe som jag måste fylla på rödvinsglaset ur lådan, en fredagskväll i förorten nånstans i en sketen förort till Stockholm. Jävligt långt från stumma lår, bultande bröstkorg och slingriga serpentinvägar, på väg ner mot den euforiska känslan som infinner sig med ett stort glas husets vin på en dammig balkong vid medelhavet.

/Nypan

Anonymous said...

Känslan börjar att infinna sig mentalt, tro mig! Dock är den fysiska nivån på fläsket från förorten lååångt från optimalt efter långvarig nästäppa från småbarn och dess kamrater.....

Tobbe Arnesson said...

Sluta nu, det är rätt bekvämt att ha slutat cykla... Suget växer till sig men jag blir förvirrad, är det öl, cykling eller gubblår jag vill ha?

Vito said...

Du vill ha hela kittet baby...

Johan Mölleborn said...

Bultande bula i alperna. Nån sommar ska jag köra trans alp. 8 dagar jättebula.
/J

Powered By Blogger