Saturday, October 20, 2007

Roadhouse blues

Vaknade tidigt i morse och gick ut i köket och öppnade kylskåpet och frigjorde en själfull bryggd ifrån sitt plåtfängelse.
Its rockn roll...
Nu är kl halv tio och jag kickar i mig en blandning av rött och vitt vin rakt ur flarran ner i köttpåsen.
Värsta coola fyllot liksom!
Min vän Lennart pratade om ut och Jazza i stan idag,men han vet väl hur fin form jag är i så....det blir antagligen sitta inne själv och tankvandra med 3 l Vitt vin och det känns konstigt nog mycket tillfredställande.
Vaknade av ett starkt illamående inatt så jag sov en stund i hallen på det svala golvet,när jag la mig i sängen igen kom min lilla vovve och värmde foterna med sin labradorbuk. Låg i sängen med fönstret öppet och mörkret kändes som kvävande vatten,blicken ramlade ut ur fönstret upp mot den blinkande himlen och allting föll på plats och jag äntrade en skön dröm om tempocykling i 100 km/h.
Det har varit en riktig skithöst med ryggskott,supervrickning och förkylningar,har iaf fått vilat benen rejält så det är väl bara det där alkohol och fetma förfallet som ska fixas först med några rejäla distanspass på Planet x crossen,Gudars vad sugen man är! och det är bra mycket bra baby.Frostvita vägar och blå himmel och god musik i lurarna och tankar och kontemplation som rensar medan kroppen frigör goda hormoner och svenska västkustlandskap passeras och äts av perceptionen.Angående distans ,hoppas det blir ett Sverige tempo nästa år, får väl följa utvecklingen på Ckdistans, i så fall blir det årets lopp för mig och hoppas man får cykla med dom där sköna snubbarna ifrån stockholm med killen "Mollo" i spetsen .Kl är nu 11 och jag har klunkat kontinuerligt ur en flaska fylld med Black Tower.Hur fjantigt som helst att skriva om det här i bloggen men fuck it! skål! Och så avslutar vi hela skiten med en eller två dikter av Bukowski samt en youtubevideo..)

"Jag har suttit i detta rum i timmar
druckit rödvin och knackat på maskin
en stor svart fet fluga kommer och sätter sig på kanten av mitt vinglas
var har den kommit ifrån?
så tyst alldeles orörligt.
dörren är stängd liksom fönstren
På så vis blir det kanske med döden

"Valpolitiskt kandidatansikte på en gatuaffisch

där är han:
inte för många baksmällor
inte för många bråk med kvinnor
inte för många punkteringar
aldrig en tanke på självmord

tandvärk högst tre gånger
aldrig missat en måltid
aldrig i fängelse
aldrig äkta kär

7 par skor

en son på college

en ett år gammal bil

byst med försäkringar

mycket grön gräsmatta

soptunnor med tättslutande lock

han lär bli vald

No comments:

Powered By Blogger