Friday, October 19, 2007

Äh..återblickar igen

Satt i lastbilen häromdagen och tröskade E6:an Gbg- Stenungsund och blev helt iskall av mina återblickade minnen på resor man gjort.
Thailand -00 ,jag är sjukt flygrädd men lyckades ta mig ombord på Klm i Landvetter nykter,för flygning ner till Amsterdam där det var byte till Bangcock.Helvetiskt stor flygplats med armar till gaterna som en bläckfisk ifrån den stora huvudbyggnaden, jag minns att dom 5 tim transfer levdes på en bänk i zombie tillstånd(sovit typ 4 tim på 2 dygn innan) efter jag inhandlat en flaska 50% Smirnoff.
30 min innan boarding gick jag in på dass och halsa i princip halva flaskan,blev boardad och sutten brevid två holländska gentlemen som skulle fira sin smekmånad,kommer ihåg the take off och att jag tjöta med snubbarna några meningar innan allt blev svart,några minuter senarare knackade en av killarna mig på kinden och sa BangCock!Kände mig snurrig men vid medvetande, fast när jag reste mig upp blev jag lika full igen,och det sista jag minns ifrån avboardingen är den tomma flaskan som ramlade ifrån knäna ner på golvet .
Efter något som verkade som 2 tim vaknade jag upp i ett mörkt rum där stolar stod stapplade på varann och någon sorts renoveringsarbete var under göringen,gick emot en dörr som sköt terminalt ljus ur karmspringorna,snubblade på något som hängde ifrån skärpet och föll med huvudet före emot dörren.Klarade mig med en bula ovanför ögat och fick upp dörren och slängde en blick bakåt och på golvet låg mitt moneybelt med alla jävla tillhörigheter för månadens upphälle och hemresa.Tänker än idag på hur äckligt jobbigt allt blivit av att ha tappat det på ett litet annorlunda sätt .Nu har jag iofs tappat bort travelchecks i Venezuela samt Visakort i Asien,men då har man rest med någon och haft ett stöd :).
Minns att jag blev så glad att jag tog en taxi ner till pattaya ,det värsta jävla skitstället på jorden, där lukten av kloak och sexuellt förtryck och Aids och förfallna västerländska brottslingar iaf då låg stilla och tryckte i luften och gnagde hål i själen ...Sov där i 2 dagar,innan jag tog flyget ner till min kompis i Koh Samui och festen pågick i 3 veckor ,med öl och vin och lite majja och en fin ubergullig tjej jag aldrig kommer återse,...

No comments:

Powered By Blogger