Monday, January 6, 2014

Watt-analisering och födelsedag

Efter att ha tappat lite sug på cykelträning sista månaderna i kombination med att jag inte vågat löpträna så mycket för att hålla i form och få variation , så kom nog både Monark och kraftmätaren lite som räddning mitt i ilandsmisären.
Det har helt enkelt gått att bibehålla en helt ok nivå med någorlunda smart träning på lite tid och dålig vilja.

Vikten efter julen är inte helt åt förfettning heller ,så man maler vidare här i stugan i nuet och i lagom gubbgnällig atmosfär utan att ha för långt till "snabbform".

11.5 % fettvikt på 82 kg enligt en kroppsmätarvåg (julklapp ifrån svärmor), vilket man troligen ska ta med en nypa salt, men den verkar faktiskt visa konstans ifrån mätning till mätning..så..ok.
Sandra har sen en vecka gått  på en pulverdiet för att få bukt med en övervikt som möjligen inte varit helt sund för kroppen, vågen blir ett hjälpmedel och sporre när man får siffror inte bara i kg att gå på .
Gumman visar förövrigt prov på en jädra vilja och karaktär , 500 kcal per dag är hårt ...kämpa baby!
Nu kan man ju ha åsikt om pulverdiet och övriga dieter, hon tror på det och det är ju det viktiga.

Farsan gick idag in på sitt 84.e år här på jorden..stort! Han är förvånansvärt pigg och jag är tacksam för dagarna vi har ihop.

Medan Sandra bakade en smarrig hallontårta imorse för gubben, så rev jag av ett 10min x 3 pass med lång uppvärmning och riktig vila emellan.
Det blir mycket subtröskel och tröskel nu framöver, ett vo2max i veckan på Monarken januari ut förutom möjligen 1 på roddmaskin också.
Känslan idag var fin och träningsuget är på gång.
Runt 375 w på tiorna är gut..

Nu ska jag skära upp en bit ost till och lägga mig i sängen och dra på lite Mark Lanegan i lurarna.

No comments:

Powered By Blogger