Saturday, August 31, 2013

Svanesunds 3 dagars

Köer över till ön igår kväll...crash boom på Könbron.
Tog färjevägen och satt helt plötsligt i 2 km kö och 60 min till start av prolog helvetet.
Tur min gamle goe far var med...svidade om och tog cykeln över sundet.

I år var målet att inte bli totalt förnedrad.
2.23/2.20/2.15 är tiderna ifrån föregående år.
Grymt dåligt med tanke på att toppen nyper under 2.00.

Storfavoriten och teambossen i Team Kungälv Marcus Larsson fick i år ställa in tävlingen.
Jävligt trist, hemmatävling och banor som passar "köttbullen".
Hade helt ställt in mig på den roliga hjälpryttarrollen i helgen .
Men hälsa och familj är fan viktigare än gubbcykling.

Innan start igår lite stalltips ifrån teambossen och jag fick reda på att min tid skulle bli 2.04 :)
 Gabriel kom in på en grym tid under 2.0 :an och blev 4:a! (Tempokrutben imorgon och gubben blir farlig).
Olof Åström mosade både senior och elit med 1.51
Och slutligen klev jaget trots ett ganska mediokert försök in på ...jo 2.04.0!!.

Nöjd trots allt men grämer mig lite att jag är så blåst (och korrekt osäker)och inte nyttjade att dom inte målat linjer i år, det var säkert 2 hundradelar jag tappade på att inte skära kurvorna.

Idag Gp och tempo...
Busigt runt runt..
Och årets roligaste temposväng som tyvärr dock inte spelar mig fördel.



No comments:

Powered By Blogger