Saturday, May 11, 2013

Uci flaska och Uci lagen och Uwct tempo i Helsingör

Enligt kompissarie på Hammarö 3 dagars var min TT flaska inte laglydig.
Googlade och fick bekräftat att max 10 cm "djuplängd" numera är tillåtet.
Flaskan måste även ha en volym på minst 4 dl.

Jag "svetsade" och rökte plastfeting innan jag tårögd siliconade det tät.

När
Varför
möter
Därför
........Blir det estetiska osidosatt.




Någon typ av kval till tempo vm för gubbar/gummor igår i Helsingör.
Copenhagen Gf
Förvånansvärt proffsigt och stort, avstängda vägar och gator med start och mål mitt i stan.
Fantastiskt!
Det var också till antal startande världens största tempolopp.

3 tighta men mer och mindre skadskjutna Team Kungälvare till start.
Marcus L på bihåleinflammation, jag med gnällrekord i ont i halsen igen konstatering, men hårdast och ognällig en ihopspikad Gabriel.

Tuff bana som inte var direkt bra för ihopspikade.
Jag tänkte på att ställa in under uppvärmning, eller iaf öppna lugnt o kliva av om det går för tungt.
Halsont och hårt fysiskt arbete är inte bra har jag hört.

Öppnade lugnt och ökade..
Hade kass tid till vändning, men ok tid tillbaka.
Positivt är att jag sitter bra och mer aerodynamiskt än någonsin. .

Marcus hårdingen overall tid som 8:a i mål och jag 10:a och hårdaste Gabriel 72:a.
Klara för Vm i respektive åldersklass om det nu blir aktuellt.

Idag i Köpenhamn,vaknade och mådde skit, 2 alvedon och frukost...bättre nu!

Får se om det blir start i morgonens 14 mil Gran Fondo, kanske iaf rullar med en bit.







3 comments:

Anonymous said...

VM liksom. Fan vad hårt!

Tony said...

Grymt av er alla tre. Förvilla er inte till stadsdelar där det finns bättre röka än i gamla aeroflaskor bara, eller ja en riktigt fet 🍌 kanske är melodin inför linjet. Kör hårt alla tre
/T

Anonymous said...

Grymt hårda gubbs i kungälv!
fidde

Powered By Blogger