Thursday, February 21, 2013

Stjärten och själen och gommen frälsta.



Efter att nästan ha gnällt ihjäl kollegor och sambo över latent förkylning,tog jag mig idag semester för att samla ihop psyket något.

Började dagen med en vandring ute i ett vindbitet och kallt men vackert Tjuvkil tillsammans med min fina gumma och hennes gulliga tjockis Bosse.

Sen ner till Media Markt och köpa loss en Siemens EQ5.
Varför jag inte köpt något bra i kaffeväg tidigare(jo, jag älskar kaffe,speciellt nu när jag är av-ölad) vet jag inte...snålhet,fattigdom,cykelprylar,dåligt psyke,liten penis...osv är väl bara några konkreta anledningar.

Gott kaffe blev det ur apparaten hur som helst,och jag har därför druckit alldeles tokigt för mycket idag..

Vid 14.05 klev jag på cykel och trainer och planterade röven för första gången på en Romin sadel..
Jag och stjärten var någorlunda överens...
Det här känns BRA!

3 knäckande klena tjugor senare klev jaget av och försökte omgående punktera en finne/furunkel ca 3 cm ifrån den bruna dörren.
Misslyckades katastrofalt,men testade och provade och drog en slutsats av hela situationen,ungefär på samma sätt som jag gör med min gubbträning på cykel.

2 comments:

Nypan said...

Frälsta stjärtar är välsignade av cyklisternas skyddshelgon.
Kör själv med Romin på två av cyklarna och jag är frälst, där bak.

Vito said...

En glad röv är viktigt..
Testat ett antal sadlar nu,och det här är första gången jag kommer köpa en likadan till..

Powered By Blogger