Tuesday, September 4, 2012

Svanesundslinjet...

Nu har mörkret defintivt belägrat kvällen.
Sitter här framför fönstret och datorskärmen reflekterar mitt ansikte emot den svarta väggen utanför..
Ser jag verkligen ut så där? och varför i helvete ännu en gång har ingen sagt något...

Fortfarande sliten sedan söndagens linjelopp och avslutande etapp i Svanesund.
Kortfattat långt!
Regn nästan hela resan.
Vi i CTT körde försnack med Team Kungälv (Marcus Larsson låg tvåa 18 sek upp).
Cyklade i sirap första 40 min(det tar tid att starta 41 åriga ben tydligen)
Försökte använda min taktiska geniådra under loppet och hålla koll på sköna Team Klv och mina gulsvarta fina kompisar.
Överskred dock min hjärnkapacitet och minns knappt vad jag gjorde efteråt.
Förvånat lätt uppför backen varje varv,förvånandsvärt kul också(och jag som varit så motivationsgnällig)
Sista varvet och Team Kungälv Marcus får pyspunka..
Dom övriga Kungälvarna Johan(offrar hjul)Robert och Fredrik åker tillbaka och hämtar upp.
Laganda där och det snyggaste på hela helgen, och ja Marcus blev slutligen grymt välförtjänt tvåa. Grattis!

Känner mig stark och kör en specialare avslutande 5-6 km.
Min vän Marcus Wahlqvist som slitit djuriskt hela loppet åker tyvärr i diket sista biten och får åka ambulans ,men mår nu efter omständigheter ok.
Får till loppets högsta pulsnotering sista kilometern innan mål och totaldör 300-400 m innan målgång.
27 man i mål..
Gött slut!
Gott slut!
Dutti gubbe kämpa hela vägen hem i hela 2 tim 40 min
5a totalt och 6a en förkyld Gabriel med tidstillägg.


No comments:

Powered By Blogger