Wednesday, October 21, 2009

Halvmara

Igår vid klockan nästan 18 drog jag och Sandra iväg på en löptur.Hon på cykel med vattenflaska och kineslampor för att lysa upp en gammal mans väg.
Det var halvklart och började mörkna när vi rörde oss emot Rommesjön på den lilla slingriga asfaltsvägen.En otroligt frisk kväll med mycket syre i luften,ängarna och sjön låg inbäddade i dimma.Jag var pigg och lätt dom första 14 km,som väntat .)
Vid 18 km värkte benen och jag gnällde som det vuxna barn jag är.Höll på att kladda ner byxorna med brunt också,magen blev helskum och fisarna gick ifrån torra och trumpetande till dova och blöta.Stoppade Gps klockan i mörkret vid 21km och gick ur benen sista kilmotern hem...1tim och 36 min är väl ganska ok.

Lite ont i mitt högra knä där farbror brosk bor nu på morgonen..

På torsdag får det bli 10-15st 1 min fullsprut intervaller och fredag ska jag nog tillreda en 14km med 5 st sega uppför slalombacken i Fontin.

Skön morgon idag..soft och tyst och hemmagjord musli som ska få mjölk på sig och slinka ner i maggen.




Hittade en bild ifrån lördagens cykelpass..



Snacka om böjt underben,det är ju inte alls styvt :)

4 comments:

Tobbe Arnesson said...

Inte undra på att du har ont i knäet när benet ser ut på det där viset!

Fantastiskt att orka med "10-15st 1 min fullsprut", min pung gör fan ont redan efter två!

Vito said...

Ja,undrar om underbenet är av..liksom .

Säcken domnar bort efter 5st.
Vid 7-8st har flänsen tagit stryk,
då byter man grepp och ser till att det inte går torrt.
Klarar man 15st ryker det garanterat ur röret :)

Anonymous said...

En halvmara som träning en kväll bara så där! Du är stark Vito-ponken!

Men det där menet ser inte OK ut.

Sköt om dig!

Johan Mölleborn said...

Starka killen. Skönt att du inte gräddade på dig under rundan.
/J

Powered By Blogger