Tuesday, April 28, 2009

Växer där men minskar där

Förra veckan var härlig trots föraningar om mänsklighetens undergång,global ekonomisk krasch och nya virus som hotar det mänskliga kollektivet kunde inte riktigt sänka mig i den wonderbara våren.

Träning v17 blev hårdare än tänkt,och nu är det träning som gäller och inte ölfyllemotion. Det är kul att se resultat..Byxor som blir för stora runt midjan och ådrigare ben.

Mån:Vila
Tis:Löpning 1tim 20min fria intervaller
Ons:Lvg 3 tim
Tors:Återhämtning 40 min gång
Fre:Mtb 2 tim styrkeintervaller
Lör:Mtb 4 tim Vättlefjäll
Sön:Lvg 3 tim


Under lördagens tur i Vättle blev vi lite lätt rökta,vi cyklade där ungefär när skogsbranden startade och hade vi rullat runt 1 tim senare hade vi väl varit rejält varmrökta.

Ring of fire ride


När man är äldre skall man fokusera på styrka,därför kör jag ofta och mycket på tunga växlar och det verkar som mina knän pallar trycket...än så länge :)

8 comments:

Tobbe Arnesson said...

Ölsvetto?

Anonymous said...

Jag ser ett segsvetto på filmen i alla fall.

Kör hårt Vito!

Vito said...

Ölsvetto.... :)

Unknown said...

Bukowski på två hjul?

Tobbe Arnesson said...

Haha, jag läste precis "Kvinnor" av Bukowski och kunde inte låta bli att tänka på herr Vito under läsningen. :)

Patrik Skolling Möller said...

Är det bara jag som fattar att du kör på högsta ? :o

Amejsing !

-Skogling

Vito said...

Henry Chinanski...

Det hade varit coolt om man hade rökt en cigg och klämt en whiskey mellan varje intervall..eller inte.
Kör nog inte på högsta,vet inte vilken växel det är,backen är nästan 20% och jag är fet :)

Tobbe Arnesson said...

Ping?

Powered By Blogger