Tuesday, January 6, 2009

Ensam cykling

Smet iväg ensam idag på min röda tråkiga Uncle cross. Styrde kosan mot Hisingen medan Anthony Johnson sjöng nåt om att "jag är hans syster" och som vanligt på gamla E6:an mot Angereds bron fick man en försmak av motvinden i ansiktet som väntade längre fram när man skall ut mot Torslanda.Riktig sidovind är kul..disc hjul fram och bak är ett säkert asflabb vid viss vindstyrka.
Kringelikrokade mig runt på vägar och tänkte på 70-tal och 80-tal..Stora Holms motocrossbana där jag som liten tjock 10 åring fann förkärleken för 2 hjulat.Lillhagens mentalsjukhus där halvbrosan hämtades och lämnades och hämtades många gånger om,allting bakom väggarna där inne var vitt och 70- tals oranget och inrökt.
Armerat glas emot den övriga världen....
Jag tog bara ett kort med mobilen idag eftersom musiken strömmade säkert ur innerfickan och jag hade startat något Gps tjohejsan som senare visade sig inte funka alls och det kändes ju lite unkfitta.

Kanske världens kortaste färjeöverfart, om man inte räknar med den över till Lyrön på Orust



Idag var det varmt väder..gubbcykling de luxe..mind cleaning och tungt..vikten ligger stadigt runt 95 kg så man är ju ingen bergsget direkt,men det skiter jag i :)

dist : 41 km
tid : nära 2 tim
snitt : 21.1 km/h
max : 43 km/h
Höjdm : 280 m
temp : 3+

Ledig Ons-Tors så jag slipper sitta ensam i lastbilen hela 2 vardagar, ska nog ut och rulla i morgon med om inte nu Influensan kommer eftersom den går i huset..

No comments:

Powered By Blogger