Saturday, December 27, 2008

Mobiltelefoner cykling och jul



Jag har aldrig direkt firat jul,det har liksom inte ingått att överäta fet mat och sen dela ut presenter till varandra medan den där kalle och hans andra tecknade vänner skall tittas på tv. I år var det annorlunda eftersom den skulle firas hemma hos "svärmor"(åren innan var det vanligt att man gick på sponken direkt på julmorgonen och sedan vaknade upp på Annandagen... Hade inte köpt några presenter,men fick vara med på en till just "svärmor",och på julaftons morgon drog jag in Sandra i bilen och åkte ner till Mediamarkt där hon fick välja ut en mobil som julklapp. Hon har bra smak och tog en Ericsson w760i. Blev lite full på julafton kvällen :) , men inte så farligt eftersom jag orkade med en liten cykling på Annandagen .). Blev själv sugen på en ny mobil efter att jag lekt med Sandras hela Juldagen ,så igår drog jag ner till samma butik och efter lite beslutsångest blev det en Ericsson c905... Trevlig pryl, får väl bara undersöka och testa den lite närmre eftersom jag tror kameran kräver lite känsla med inställningarna,men vad fan vet jag som amatör fotograf. Idag blev det en tur i den bitska fuktiga kylan med min gode vän Jonas. Det skulle bli "lillklinga" cykling i soft tempo, men jag tyckte Jonas tryckte på som en kåt bullterrier emellanåt...är lite spak i benen nu i alla fall. Det blev lite bilder med den nya prylen.

Film



Återhämtningsdryck

4 comments:

Anonymous said...

Bilderna gav minnesbilder av hur en skön runda ska vara så här i mellandagarna.

Det påminner mig om att jag, tjock-fet och omotiverad, måste rycka upp mig och slänga mig ut på hojen.

Gott slut och gott nytt år!

Nypan said...

Själv är jag också måttligt förtjust i julfirandet, men har inte så mycket val med 5 barn och en fru som älskar traditioner, oavsett hur tunga dom är :-o
Men crossrundor ( eller rundor på cross cyklar ), är däremot traditioner jag älskar. Ikväll ska jag ta med en annan kåt bulterrier ( Mollebjörnen )på en kvällsrunda mot Bro. Med lite flax, flyt och god planering, kommer vi passera ett vattenhål på hemvägen :-)
Gott nytt år Vito!

/N

Jörgen said...

Fina bilder Vito. Länge sedan jag själv var ute på en skön runda.

Ha det bra och Gott nytt år Vito!

/Jörgen

Tobbe Arnesson said...

Nu blev jag sugen att cykla, men all skridskopackning ligger klar och väntar i hallen. En annan dag.

Powered By Blogger