Saturday, August 9, 2008

Vardagligt inlägg

Erdinger kristallklar ....

Det ligger 10 sådana förblödda flasklik i en påse i hallen.(druckna under veckans gång)

Mesig öl,men jävligt fin i gommen.

Apan och Banarne,dagen är spänningsvärk i ollonet :)

O syrran fick en liten gosse till, 3600 g som ska bli stor och finnig och skäggig och skrynklig.

Svågern plågas ännu av handleden och jag tycker riktigt synd om honom,det lutar enligt honom själv(enl dr uttalande) att det blir framtida men. Nerver har väl blivit skadade och det hänger väl mycket på hur han orkar träna den nu i smärtan.

Igår kväll i lastbilen passerade jag gasklockan E45 in mot stan, en horribelt mosad bil låg upp och ner bara 10 m ifrån korsningen medan en något lätt krökt v70 stod o smårykte i korsningen.Ambulanser och brandkår och poliser...en Ola Ambulans gled försiktigt iväg därifrån. 1 dog tydligen och jag trodde ingen heller överlevt när jag såg den mosade bilen . Tat lugnt i trafiken vänner!

3 comments:

Anonymous said...

Prova De Koninck. Inte alls samma typ av bärsa. Halvmörk, lite intetsägande men jävligt fin i gommen. Brukar halsa den bara för att retas med Nypan.....

Hälsa syrran och gratta. Ta en garre och en Conjagare, det blev ju en grabb!

Angående olyckor så bor jag numera på landet, strax intill R61 mellan Arvika och Charlottenberg. Jag har hört ambulans och brandkår i kör flera gånger i år och vet vad det betyder. Då är det inte ens kul att lufta bus-mazdan som i vanliga fall får använda alla 270 hästar....

Kul att se dig skriva igen Viktor.

Nypan said...

Det är den bästa av deras veteöl tycker jag.
Annars föredrar jag alltid en Hoegaarden om jag ska dricka veteöl. Är nog den bästa afterbike ölen överhuvudtaget??
Jockes tips är OK, men du får INTE halsa en De Koninck. Borde väl inte ge öltips egentligen, men eftersom vi ändå är inne på veteöl, så kommer här en liten goding i klassen fin-öl. Hoegaarden Grand Cru. Den har en liten ton av veteöl, vilket kommer sig av att man använder samma kryddning och jästtyp som för veteöl. Men den innehåller inget vete. Ljus, smakrik och lurigt stark. Verkar dock knappt finnas kvar på bolaget såg jag nu på deras hemsida?
Får väl annars hoppas att du hittar cykeln igen. Nästa år ska du väl cykla sthlm-gbg med oss 08-homos hoppas vi :-)
/N

Vito said...

Tack för tipsen grabbar :)
Hoppas verkligen vi träffas nästa år och cyklar och smaskar i oss något gudomligt vetebryggt ihop...

Powered By Blogger