Sunday, April 27, 2008

Einstuerzende Neubauten

Konsert igår ..Neubauten med Blixa.. Upplevelse orgasm,trots min något whiskey nersläckta hjärnaktivitet.
Träffa en happymtb snubbe innan konserten vid namn Jonatan S,en sympatisk och trevlig själ,hans syster som var med läser till fysiker så jag fick min dos av icke materia och futoner..coolt!

Jag har 2 riktigt bra vänner, det vet man efter stormen liksom..
Fågel i handen eller 11 pårökta tomtar i skogen.

Det ligger två böcker på mitt köksbord ..- Om Charles Bukowski och - Taoismens källa


Tao te ching
vers 81

"Sanna ord är inte vackra
vackra ord är inte sanna
De som vet är inte lärda
de som är lärda vet inte
De goda är inte många
de många är inte goda

Den vise samlar aldrig på hög
Ju mer han gör för andra
desto mer har han
Ju mer han ger till andra
desto större är hans överflöd

Himmlens Tao
är att gynna och ej skada
Den vises Tao
är att göra väl och ej mäta sig med andra.


Rymden är en svart bakelse

1 comment:

Tobbe Arnesson said...

Hade gärna gått men det har varit och är så djävla mycket annat hela tiden. Hörde intervju i P1, Blixa lät trött på journalisters ytliga frågor.

Powered By Blogger