Monday, September 13, 2010

GM som avslut på asfalt 2010

Sandra och jag bilade ner till Åstorp lördag förmiddag för tempostart 13.06.
Den här gången tog jag med mig trainern och värmde upp mig till genomsvettig i ca 20 min.

15 km söderut till vändpunkt i motvind och kantvind på en bana som det skulle visa sig bjöd på ca 150 h/m .

På vägen tillbaka blev det vind i seglet och hastigheter mellan 50-60 km/h.
Jimmy Rönn som vann elitklassen tryckte nog upp sin kolfiberhäst i 70 blås på vägen tillbaka,fast jag tror vinden avtog och dom fick tråkigt regn istället.

Jag blev fortaste killen i H30 av hela 7! startande,men fick tids-stryk av 2st H40 gubbar med 40 sek.

Hotell i Ängelholm och en tur till Helsingör kan man sammanfatta lördagskvällen med.
Jobbigt för Sandra att springa runt i Danskt mat-os då hon går på en extravaganza diet som innebär 500 kcal i pulverform.
Grym karaktär du har gumman och det är så härligt i hjärtat att du mår bättre :))



Linjelopp igår med tidig start kl 8.
Tack till arrangörerna som öppnade toaletten kl 8,jag blev tyvärr därmed tvungen att lämna en väldigt stor brun hög uppe i skogen vid mtb banan.
Bra arrangerat förövrigt iaf av Åstorps Ck .

Jag låg längst bak dom första 7 milen,benen kändes trötta av tempot och jag planerade ett försök att sticka med 2 mil kvar.

Längst bak i klungan är inte optimalt,ryckigt och slitsamt i kantvinden.
Jag drog iväg i den långa sega stigningen i motvinden efter 7 mil,trodde nog jag skulle bli ikapp jagad ganska omgående för jag var inte fräsch på toppen och utför en stund där efter.

La min feta överkropp i tempoställning och började skava sönder mitt scrotum lite mer medan pulsen la sig konstant..



Fick ca 1 minut till storklungan och trodde nog att jag skulle greja det med 6 km kvar.
Men ca 2 km innan mål blev en utpumpad 39 åring upphunnen och kränkt.
Jag orkade inte ens bry mig att haka på klungan utan gled i mål ensam och övergiven en halv minut efter klungfesten.

På hemvägen Ullared och det var inte så kul att trängas ibland folk med en kropp som utsöndrade saftiga eftersvettningar och bjöd på ett lätt illamående.

Lastade in asfaltshojarna i garaget igår kväll efter att jag smörjt upp skiten, dom får nog stå oanvända ett bra tag framöver..

Nu blir det lite Mtb och en hel del löpning tror jag bestämt.

6 comments:

Patrik Skolling Möller said...

Bra där !

Anonymous said...

Det såg bra ut i Kärrebergabacken.

MVH Miss Lycka

Johan Mölleborn said...

Stiligt kört Vito!!
Alla gillar cyklister som rycker och försöker göra saker.

Anonymous said...

Synd att du hade tempoben att släpa på. Jag hade behövt dig i mitt försök till morgongrupp.
Då hade det hållit hela vägen hem. Eller inte...

/sodraskogen

Tobbe Arnesson said...

Grattis till förstaplatsen!

Anonymous said...

Passivt offensiv...

Tack för kommentarerna :)

/vito

Powered By Blogger